22 Mart 2011 Salı

...ya sonra...

Ön yargılı mıydım filme karşı? Evet... Kariyerine arabesk müzikle başlayan Özcan Deniz ' in yönetip oynadığı bir film olmasıydı buna sebep elbette. Filmi izleyen ve izlemeyen birçok kişinin de bu önyargıyı paylaştığını düşünüyorum...


Filmi nasıl buldum peki?


Eğlenceli, sıkılmadan izlenen bir film olmasına rağmen eksikler göze batmıyor değil. Günümüz "kentli/modern" evli çiftlerin, evlilik sonrası sıradanlaşıp, birbirine zaman ayıramama, anlamaya çalışmama klasiğinden yola çıkıp, patlama noktasına gelerek ayrı kalma hallerini işlerken, izleyiciyi bir sorgulama alanına çekmeye çalışan filmin en çok eleştirilebilecek yönü "aşk"ı, "erkek egemen" zihniyete hapsetmesi olmuş diyebilirim. 


"Aşk" duygusunu aldım mı? 


Evet... ("Asmalı Konak"tan beri "aşık adam" rölünün hakkını verdiğini düşünmüşümdür Özcan Deniz'in.) Ancak gene de maçoluğun diz boyu oluşu, eşini kariyerinin en önemli fırsatı olarak gördüğü bir konuda desteklemeyişi örneğiyle pekişmiş (Her ne kadar   koca "modern-kentli-eğitimli" de olsa). Aslında film bu anlamda kendiyle çelişmeyerek akmış gitmiştir... 


Son olarak şunu eklemeden edemeyeceğim: Nihayetinde Biz Buyuz! Yalan mı? Gerçekleri yansıtmaktan çok da uzak olmamış esasen :)

1 yorum:

  1. şimdi fahriye evcenle başrol paylaşacağı filmi beklemekteyim.beni meraklandırdı.

    mahsun kırmızıgül gibi önyargıyı üzerine çeken kişi ama yükselişteler doğrusu bu sektörde :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...