6 Ocak 2012 Cuma

Tehlikeli Oyunlar

   Canım kardeşimin tavsiyesine güvenerek izlediğim (kendisi İstanbul'da izlemiş) dün akşam İzmir'de sahne alan "Tehlikeli Oyunlar" adlı oyun şahaneydi. Fazla yorum yapmaktansa alıntılarla anlatmak istiyorum. Tek kişilik mükemmel bir performans sergileyen oyuncu "Erdem Şenocak" için ne söylesem eksik kalır zaten. Böylesine ağır bir metni seyirciyi sıkmadan götürmek, (hem de ilk perde 80, ikinci perde 50 dk  ise) ancak alkışlanabilir...


 

"Gösterime girdiği 2009 yılından beri seyircinin büyük bir ilgisiyle karşılaşan "Tehlikeli Oyunlar", Oğuz Atay'ın aynı adlı romanından bir uyarlama. Oyun, Hikmet Benol karakterinin varoluş mücadelesi üzerinde şekillenen uzun soluklu romanın içerdiği farklı anlatım tekniklerini ve çeşitli hikâyeleme düzeylerini tek bir oyuncunun teatral olanaklarının sınırlarını zorlayarak izleyiciyle buluşturuyor. Celal Mordeniz’in yönettiği, metnini reji danışmanı Oğuz Arıcı ve oyuncu Erdem Şenocak’ın birlikte düzenlediği bu "anlatı-performans" denemesi, 5 Ocak Perşembe 19:30’da Narlıdere Atatürk Kültür Merkezi’nde izlenebilir. Tehlikeli Oyunlar, ayrıca 8, 20 ve 21 Ocak’ta, İTÜ Maçka Kampüsü İşletme Fakültesi Tiyatro Salonu'nda olacak.
 Seyyar Sahne hakkında
2001 yılında kurulan Seyyar Sahne, bazı ortak projeleri yürüttüğü İTÜ Mezunlar Tiyatrosu topluluğunun 2004 yılında kendisine katılmasıyla genişledi. Kurulduğu günden bu yana klasiklerden (Gülünç Kibarlar-2001, Macbeth-2005, Cimri-2005) grubun kendi yazdığı veya uyarladığı metinlere (Sırat Öyküleri-2003, Dünyanın En Güzel Hikayesi-2004, Ben, Pierre Rivière...-2006, Vaiz-2007, Tehlikeli Oyunlar-2009, Çocukluğun Soğuk Geceleri-2010 gibi) pek çok gösterimle seyircisiyle buluşan Seyyar Sahne, hem metinlerle hem de seyirciyle kurmak istediği ilişki göz önüne alındığında daha çok araştırma ve keşif faaliyetlerinin yürütüldüğü bir “laboratuar tiyatrosu” gibi çalışmaktadır.”

 




Ayrıca:
 8 OCAK PAZAR 17:0020 OCAK CUMA 20:0021 OCAK CUMARTESİ 19:00İTÜ Maçka Kampüsü, İşletme Fakültesi Tiyatro Salonu 
          Tam: 25TL, Öğrenci: 15TL
Detaylı bilgi ve rezervasyon için:info@seyyarsahne.com  veya 0531 696 41 09

NOT: Koltuk numaraları rezervasyon yaptırma sırasına göre verilir. Bilet satışları salon girişinde oyundan iki saat önce başlar. Gösterime 30 dakika kalana kadar bilete dönüştürülmeyen rezervasyonlar iptal edilir. Oyun günü yapacağınız rezervasyonlar ya da rezervasyon iptalleri için lütfen telefon etmeyi tercih ediniz.

Tek başımıza hepimize yeterim albayım / Bahar ÇUHADAR - Radikal - 19.12.2011

…“Erdem Şenocak’ın izleyicinin başını döndüren bir performans sergilediği Seyyar Sahne yorumunda, tebessümlerin yerini kahkahalar alıyor. Hikmet’in alaycı tavrı Şenocak’ın sesinde, kıvrak hareketlerinde iyice muzip bir hal alıyor. Oyunun ilk dakikalarında hafifçe gülmeye çalışan saygılı okur, bir süre sonra kendini koyuveriyor. Romanla mukayeseyi bir kenara bırakıp kendisini, boş sahnede, iki salıncak eşliğinde tek başına bir hikaye anlatan adama bırakıyor.”… (Yazının tamamı)

Oyuncu ve oynadığı tehlikeli oyunlar / Verda HABİF - Şalom - 12.01.2011

…“Boş bir sahnede iki salıncak, tek bir oyuncu ve bir hikâye... Az malzeme, sınırsız olasılık. Erdem Şenocak bedeninin olasılıklarını bu üçgenin içinde zorlarken başarılı bir oyunculuk virtüözitesi sergiliyor. Onun sesi sadece romanın başkarakteri Hikmet Benol’un sesi değil, bütün romanın sesi oluyor; bedeni sadece Benol’un bedeni değil romanın bedeni haline geliyor. Zaman zaman tüm karakterler ve durumlar, bir bedende ve seste, hikâye anlatıcısının bedeninde ve sesinde bütünleşiyor; zaman zaman ise oyuncunun bedeninin parçaları ve sesinin renkleri farklı kişiliklere bürünüyor. Şenocak, bedeninin ve sesinin olasılıklarını keşfetme ve sergileme konusunda cesur davrandığı gibi farklı tonlar, renkler, formlar arasında kurduğu ani geçişleri başarıyla gerçekleştiriyor.”… (Yazının tamamı)

Başka türlü oynanmazdı albayım / Ferhat ULUDERE - Taraf - 11.01.2011

…“Ve o gün biz Seyyar Sahne’yi bilmiyorduk daha. Ama ben biliyorum artık albayım ve sana katılmıyorum. İşaret parmağı dimdik tutup sertçe yüzüne doğrultup haykırıyorum işte… Tam da böyle olmalıydı albayım… Böyle oynanmalıydı Tehlikeli Oyunlar…”… (Yazının tamamı)

Tehlikeli Oyunlar / Erkan KÜÇÜK - Günlük - 19.01.2010

…“Size tavsiyem oyunu bir an önce görmeniz. Zira bu oyun benim son zamanlarda izlediğim en güzel oyundu. Sizlerin de seveceğinden eminim. Oyun tek kişilik olmasına karşın enerjisinden, eğlendiriciliğinden bir dakika olsun kaybetmeden kendini izlettirmeyi başarıyor. Ben buradan oyunda emeği geçenleri kutluyorum.”… (Yazının tamamı)

Hikmet Benol'dan Tehlikeli Bir Oyun / Esra Karaca APAYDIN - Radikal İki - 21.02.2010

…”Seyyar Sahne’nin Oğuz Atay’ın aynı adlı romanından uyarladığı Tehlikeli Oyunlar, ülkemizde iyi oyun izlemeye aç tiyatrosever için, bir ziyafet sofrası. Usta bir yazarın kaleminden çıkmış ustaca bir metin, usta bir ekibin elinde ustalıkla sahnelendiğinde izleyicisine estetik hazzın doruklarında bir deneyim yaşatıyor. Tehlikeli Oyunlar niteliksiz, tutarsız, derinliği olmayan, -miş gibi yapan çağdaş eserler kirliliğinde “gerçek bir başyapıt” övgüsünü hak ediyor. (…) Tehlikeli Oyunlar araştırmaya dayalı teorik çalışmaların tiyatrodan alınacak hazzı baltalamak yerine artırabileceğinin, izleyiciye düşünme eylemiyle keyif alma eyleminin aynı anda sunulabileceğinin en iyi kanıtı.”… (Yazının tamamı)

Tek Kişilik Tehlikeli Bir Oyun / Yavuz ULUTÜRK - Zaman - 20.02.2010

“Oyunda, Hikmet Benol'un biraz trajik, biraz komik hallerine şahit oluyorsunuz. Gülmek isterken birden bir şeyler boğazınızda düğümleniyor. Hikmet'i anlamaya çalışırken içinizden ağlamak geliyor, aynı anda yüzünüzde bir tebessüm beliriyor. İşte o zaman gülmekle ağlamak arasında gidip gelen tehlikeli bir oyunun ortasında kaldığınızı fark ediyorsunuz. Tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi...”… (Yazının tamamı)

Tehlikeli Oyunlar Seyyar Sahne'de / Betül MEMİŞ - Haberturk, Bianet - 16.01.2010

…“Bir sahne düşünün, dekorsuz ve müziksiz! Sahnenin ortasından sarkan ise bazen deniz, bazen insan kıvamında sadece iki salıncak. Ortada endam eden ise pijamalı-hırkalı bir adam; nam-ı diğer, hikâyemizin kahramanı Hikmet Benol. Ve karşınızda akıllara zarar bir performans.”… (Yazının tamamı)

Çok Başarılıyız Hüsamettin Albayım / Yaşam KAYA - Taraf - 23.06.2009

…“Yeniden belirtmek de fayda var; Tehlikeli Oyunlar’la Oğuz Atay’ı tiyatro sahnelerine aktaran Seyyar Sahne, tiyatro tarihine damgasını vuruyor. Üç saat boyunca oyun hiç bitmesin ve devam etsin diye beklemek her zaman olacak bir durum değil. Tehlikeli Oyunlar’ı sekiz ay boyunca tahlil ederek bizlere sunan grubun başarısını ayakta alkışladım, alkışlamaya da devam edeceğim. Oğuz Atay’ın çözümlenmesi zor dünyasını görmek ve anlamak isteyenler, bu oyunu sakın kaçırmasın.”…(Yazının tamamı)

Tehlikeli Oyunlar Seyyar Sahne'de / Dikmen GÜRÜN- Cumhuriyet - 16.06.2009

…“Zor bir iş Oğuz Atay’ın “Tehlikeli Oyunlar”ını tiyatroya taşımak, bu uzun ve karmaşık ve bir o kadar da yalınlaşabilen iç seslerden oluşan bilinç akışını seyirciyle paylaşmak. Boş bir mekânda tüm çıplaklığıyla duran kişinin kendisiyle, iç dünyasıyla, çevresiyle hesaplaşmasıdır önemli olan. Bu, aynı zamanda sanatçının bedeniyle, sesiyle kurduğu ilişkidir de. Erdem Şenocak, Hikmet Benol karakterinde romanın bölümlerine paralel duruşlarıyla yaşamanın bir eylem olup olmadığını ya da nasıl bir eylem olduğunu hiç düşmeyen bir performansla sorguluyor. Oğuz Arıcı, Celal Mordeniz ve Erdem Şenocak başarılı bir ekip çalışması koyuyorlar ortaya. (…) Bu sağlam ve güçlü çalışmayı izlerken tek kişilik bir oyunun romanla nasıl hemhal olabildiğini görebilmek hiç de zor değil”… (Yazının tamamı)

Son olarak özellikle İstanbul'dakiler kaçırmayın derim... 
İyi Seyirler...

Not: Hala tiyatroda cep telefonunu açık unutanlar,"yuh!" diyorum size!!! Artık şu aleti nerde açık/kapalı tutmanız gerektiğini lütfen öğreniniz!!!

2 yorum:

  1. sevgili zeze,
    beğenmene sevindim;)

    o cep telefonunu çalanlar gerçekten sinir bozucu!!!

    YanıtlaSil
  2. sorma ya, bi de kültür yuvasında bunu yaşamak ayrıca üzücü...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...