28 Nisan 2012 Cumartesi

Yeraltı



Geçtiğimiz hafta sonu izlemiş olduğum filmle ilgili görüşlerimi ancak şimdi aktarabiliyorum:

Zeki Demirkubuz'un Dostoyevski'nin romanından esinlendiği filmi görmemek olmazdı benim için. Ankara'da memur olarak çalışan Muharrem'in hayatını konu alan film özgür ve de özgün bir uyarlama olmuş. İçsel hesaplaşmaların aktarıldığı "Yeraltı", tarz olarak sevenleri için dikkatle izlenilesi  ayrıntılarla dolu. Ancak film üzerine okuduğum bir eleştiride, yönetmenin kişisel bazı hesaplarını buradan halletmeye çalıştığı yazılmış. Bence de dikkat çeken bir eleştiri olmuş. Sizlerle de paylaşmak istiyorum:
"Demirkubuz'un birkaç sene önce Küf adında bir film üzerinde çalıştığı, hatta çekimlere bile başladığı ancak Nuri Bilge Ceylan'ın Üç Maymun filmi Cannes'da görücüye çıkınca çekimleri durdurduğu ve o günden beri de Ceylan'ı kendi öyküsünü çalmakla suçladığı, bugüne dek sadece bir dedikoduydu. Zeki Demirkubuz yeni filminde tüm bunları alenen dillendiriyor; Serhat Tutumluer'in canlandırdığı ve "Ankara Sıkıntısı" adlı romanıyla ödül kazanan yazar karakteri üzerinden Ceylan'ı hırsızlıkla, çevresinde toplanmış eski solcu bazı arkadaşlarını da onun şakşakçısı olmakla itham ediyor. "İki ödül aldın, kendini Shakespeare mi zannettin?" diyor açıkça.


İki önemli sinemacımız arasındaki meselenin bu şekilde perdeye yansıması, bir taraftan benim de hoşuma giden bir durum olmadı. Neredeyse çocukça buldum diyebilirim." (http://www.beyazperde.com/filmler/film-204106/elestiriler-beyazperde/) Ali Ercivan
Bundan başka, oyunculara bakarsak; Engin Günaydın aynen beklediğim  derecede başarılıydı ve bir kez daha hayran bıraktı kendine. Yalan Dünya'nın AçılayNihal Yalçın'ı sinemada ilk izleyişimdi (ki zaten Açılay'a da bayılıyorum). Onu da kusursuz buldum gerçekten. 







Son olarak, Filmin izleyicinin beklenti/tahminlerini karşılamayışı da hoş...Yalnız bana göre konular arası sert geçişler var, bu da kopukluk yaratmış. (Belki de  yönetmenin bilinçli bir tercihi tabi, bilemem.) 


İzleyecek olanlara iyi seyirler dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...