8 Mayıs 2012 Salı

"Kitap" Mimi

Sevgili "maviumut (http://maviumut88.blogspot.com/)" tarafından mimlenmişim. Öncelikle kendisine teşekkür ediyor ve konusu itibariyle çok da hoşuma giden mime başlıyorum:

Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Elimde illa ki okuduğum bir kitap olmasına rağmen bitirme sürem değiştiğinden bir sayı vermem çok da doğru olmayacaktır ama ayda ikiyi yakalıyorum (dur umarım). (Eski performansım kalmadığından son derece üzgün olup bu sayıyı çok düşük bulduğumu da belirtmek isterim bu arada.)

En sevdiğiniz yazar/lar?
Zor bir soru olduğundan fazla düşünmeyip ilk aklıma gelenleri sıralamayı seçiyorum: 
Elif Şafak, Murathan Mungan, Zülfü Livaneli, Amin Maalouf...(ve sayamadıklarım)...

En beğendiğin Kitap/lar?
50 parça, kullanılmış biletler, allahın kızları, ateş karınlı, yabancı, bugünü yaşama arzusu, güneşe bakmak ölümle yüzleşmek, kürk mantolu madonna, aşk, siyah süt,uçurtma avcısı, mahrem, araf, engereğin gözü, semerkant, kaplumbağa terbiyecisi...

(Yerli/yabancı) hangi yazarların kitaplarını daha çok tercih edersin?
Bilinçli olarak öyle bir seçme yoluna hiç gitmedim ama düşünüyorum da yerli yazarlar çok daha fazla.


Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Sanırım yakın zamanlarda seri okumadım, aklıma gelmiyor.


Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Bu da değişkenlik gösteriyor aslında. Zaman zaman psikolojik/kişisel gelişim türlerine yönelmişken zaman zaman bilimsel bir kitap olabiliyor. Bazen canım roman çekiyor bazen öykü...Eskiden şiir de çok okurken şimdi çok  çok az. Böle işte...

En son hangi kitabı okudun?
Engereğin Gözü - Zülfü  Livaneli

Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Su - Buket Uzuner

Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Çok seviyor, paylaşımlardan faydalanmaya çalışıyorum. Bu nedenle sürekli uzayıp giden bir Okunacaklar listem var. Çok kitap okuyabilenleri de kıskanıyorum doğrusu:)

KİTAP OKUMAK sizin için ne ifade ediyor?(cevabını en çok merak ettiğim soru)
Sadece, kitap okuma alışkanlığı olanların tadabileceği anlatılamaz bir kazanım...Bundan mahrum kalanların ise, ne kaçırdıklarını asla bilemeyeceği bir    tutku şu hayatta...

Not: Yazmak isteyen herkes bu mimi yanıtlarsa çok sevinirim...

Kitaplı Günler Herkese...!

2 yorum:

  1. sevgili zeze,
    son soruya verdiğin cevaba bayıldım.
    kesinlikle katılıyorum;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...