16 Mart 2013 Cumartesi

ACI ( Pieta )


Yönetmen: 
Senaryo: 
Oyuncular:
Yapım:
Tür:
Süre:
Dili:


Nev-i şahsına münhasır yönetmen Kim Ki-duk'un son filmi "Acı" çok yönden okunası bir film olmuş bence.Tefeciler için çalışan yapayalnız ve çok zalim bir adamdır Gang-do. Öyle ki; patronları için alacakları tahsil ederken kullandığı yöntem şöyledir: Onları çeşitli zorbalıklarla sakat bırakarak verdikleri paranın kat kat fazlasını alır ve azıcık olsun içi cız etmez. Bu arada filmde şiddet, sertlik, acı son derece yüksek dozda işlendiğinden ara ara seyirciye göz yumdurmuyor değil.

Zalim adamın yaşamına aniden annesi olduğunu söyleyen tuhaf bir kadın girince yaşadıklarını sorgulama süreci başlar. Artık kaybedecek birileri vardır hayatında.

İntikam ve kefaret ekseninde şekillenen film için havada kalan bazı noktaların olduğunu söylemem mümkün (örneğin kötü adamımızın geçmişine dair -yalnız oluşu dışında- hiç ipucu yok).Buna rağmen ikinci yarıda filme iyice kilitleniyor ve şaşırtan sona kadar kolay kolay kopamıyorsunuz.

Filmle ilgili son bir not: 2012 Filmekimi’nde gösterilen film Venedik Film Festivali'nde büyük ödül olan Altın Aslan'a layık görüldü.

Sevgiler...

9 yorum:

  1. sevgili zeze,
    ben bir türlü zaman ayırıp izleyemedim bu filmi..
    tüm sertliğine rağmen izlemeyi çok istiyorum..

    YanıtlaSil
  2. Kaybedecek birşeyi olmayan her insanının gözü korkusuzdur...Güzel bir filme benziyor izlemek isterim..Not aldım bile :)

    YanıtlaSil
  3. duk en sevdiklerimden ve seasons adlı filmi best of'umda.
    bu filmi de duydum ama henüz izlemedim tabii ki izlicem.
    bi de duk, kitano ve zimou yazısı yazıcam aklımda.
    :)
    nette izledin sanırım.
    heyoooo ne güzel.
    iyi film izleyecek olma keyfi ne güzel bişi yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekliyorum yazılarını ;)

      bilemedin nette izlemedim ki;)

      desem (daha detaylı bilgi için: http://web.deu.edu.tr/desem/n_guncelfilmler.php)de izledim, öğrencilik yıllarımdan kalma bir keyif orada film izlemek. salon ve ses kalitesi çok iyi değil ama zaten ticari kaygı gütmüyor burası, 6,00 tl tam, öğrenci de 4,5o (sanırsam). öle işteee, vizyon filmlerini göstermiyor, seçmece yapıyor belli bir kitlenin hoşlanabileceği türlerden.

      çok konuştum di mi?

      Sil
    2. sevgili deeptone,
      desem bizim tarık zafer tunaya mantığında. ama ses ve görüntü bir tık daha iyi ve koltukların rahatlığı da;)

      Sil
  4. Ben de kim ki duk hayranıyımdır, hatta deep'le aynı düşüncedeyim seasons favorimdir. Ama Pieta izlemekte zorlandığım bir film oldu ve yarıda bıraktım, tekrar izlemeye de cesaretim yok sanırım. Şiddet sahneleri fazla geldi bna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fazla sert hakikaten beni de zorlamadı değil bu konuda, ama ikinci yarıdan sonra izleyicide merak uyandırdığından gidiyor... bi daha şans ver derim yane ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...