22 Kasım 2010 Pazartesi

"Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü" müz Kutlu Olsun!!!

   Önümüzdeki 25 kasım BM' nin Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslaraarsı Mücadele Günü (imiş).

                                          Edindiğim bilgiye göre:
25 Kasım 1960'ta Dominik Cumhuriyeti'ndeki diktatörlüğe karşı mücadele eden üç kadının (Mirabel Kardeşler) tecavüz edilerek vahşice öldürülmesinin ardından, 39 yıl sonra 1999'da 25 Kasım tarihi, Birleşmiş Milletler tarafından ‘Uluslararası Kadına Karşı Şiddete Hayır Günü' ilan edilmişti.
O gün Kanada ve Avustralya'da erkekler kadına karşı şiddeti lanetlemek adına beyaz kurdele takacaklar
ve kadına asla el kaldırmayacaklarına, kaldıranı da asla affetmeyeceklerine yemin edecekler.
Kadınlar için bir erkek hareketi olan "Beyaz Kurdele" kampanyasının Avustralya ayağında birçok erkek o
andı içti bile.( Eski Başbakan, şimdiki Dışişleri Bakanı, Genel. Kurmay Başkanı... gibi)
Beyaz Kurdele :
1991 de Michael Kaufman "white ribbon" yani "beyaz kurdele" kampanyasını başlattı, kampanya Kanada' da başlayıp 60 ülkeye yayıldı(mış).

Evet bu paylaşımın ardından derim ki ; kimi ülkeler vardır, kimi listelerde ilk sıralara oturur.
  • refah düzeyi
  • kişi başına düşen milli gelir
  • milli gelir
  • üretim oranı,büyüme oranı
  • alım gücü
  • okur-yazar oranı
  • sağlık harcamaları
  • yatırım hacmi
  • eğitim düzeyi eğrisi....listeleri...gibi...gibi...gibi
Ve o ülkeler hangileridir? Norveç, Danimarka, Avustralya, Kanada, İsveç, İzlanda...'dır değil mi?
Peki bu konuya niye geçtim pat diye? "Ne alaka?" diyenlere:

" Beyaz Kurdele" nin KADINA YÖNELİK BİR ERKEK HAREKETİ olduğunu okumak şaşırtsa da beni ( ve ayrıca çok sevinsem de ) sonradan "hımmm" diyip anladım "benim ülkemde doğmamış ya bu hareket, şaşırayım", o bahsettiğim listelerin ilk 10 'larında görmeye aşina olduğumuz bir yerde ( Kanada ' da ) ortaya çıkmış. "Eee, evet ya olabilir o zaman" dedim.
    E peki ben " şimdi şunu mu demeliyim" dedim kendime sonra:
   "25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Mücadele Günü kutlu olsun!!!"

Ama dilim varmadı...Diyemedim....

Böyle bir günün varlığı ne acı değil mi? Bu mücadeleye gerek bıraktıranlar durup düşünmeli gerçekten!

Ülkemdeki ve dünyadaki daha çocuk yaşta, karşı cins tarafından şiddete maruz kalmaya başlayan tüm kadınların bu gününü kutlayamıyorum ben!
Ülkemdeki ve dünyadaki bu kadınların bu gününü kutlamak gel(e)miyor benim içimden!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...