9 Kasım 2010 Salı

New York'ta Beş Minare

Mahsun Kırmızıgül' ün yazıp yönettiği son filmi hakkında birkaç kelam etmek istiyorum ben de... ( Ne derece haddimdir bilmem ama, nacizane fikir bildirmektir niyetim :) )

Filmi sıkılmadan izlediğimi söyleyebilsem de (ki; bu, benim aradığım bişeydir, ben ki yıllardır tek bir dizi bile takip edemem, hemen sıkılırım ve benzer şekilde sinemada da sıkıntıdan patladığım çok olmuştur.)eksikler çok fazla diye düşünüyorum. Örneğin filmi izlerken, havada kalan bazı mevzular olduğu farkediliyor, filmden çıktıktan sonra da üzerinde düşünürsünüz ya hani...İşte o zaman gözüne gözüne giriyor insanın konular arası kopukluklar...Gereksiz sahneler, ayrıntısına girmeye gerek duyulmadan yaratılan ve tekrar dönülme gereği duyulmayan yan karakterler... ( örneğin Hacı'nın Hristiyan eşi, kim, neci, ne iş yapar?? ) Bir de neden Mustafa Sandal? Mahsun da " hem yazıyorum, hem yönetiyorum, oynamak da en çok benim hakkım" mı diyor  :) diye düşünüyorum gerçekten...Her filminde oynamasa olmaz mı :)
    En en en göze batanı da " mesaj verme "  kaygısı...Ve bir değil çok çok çok mesaj verme telaşı...( Pekçok konuyu sınırlı bir zamanda işlemeye çalışması Mahsun'un daha önceki filmlerinden de gelen geleneği gibi ) Bi filmin illa ki bi mesajı vardır, tamam, kabul... Ama bunu biraz da izleyici bulup çıkarsa olmaz mı? Daha yalınlık, gizem filmi daha iyi yerlere götürmez mi?
     Bir başka geleneği de Mahsun'un; bir tutam dram katmak bir yerlerden...Evet bu halk dramsever, duygusaldır nihayetinde aziz milletim...Ağlatan sahneler tutar ne de olsa...

    İyi taraftan bakalım mı azıcık da?  Haluk Bilginer!!! Ne büyük bir oyuncusun sen...Her rolün üstesinden gelebilmek budur sanırım...Tebrikler...

    Gene de " gitmeli, görmeli, izlemeli " der miyim?
    Evet, derim...Yıllar yılı yerlere göklere sığdıramadığımız Hollywood filmlerinden daha yakın buluyorum ben kendime izlediğim her Türk sinemasını...Daha bizden, daha sıcak...Saydığım onca eksiklerine rağmen...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...