1 Aralık 2011 Perşembe

Kaplumbağa Terbiyecisi

   Emre Caner, kitaba ismini verse de "Osman Hamdi Bey"i anlattığı romanında meşhur "Kaplumbağa Terbiyecisi" adlı tablosundan pek bahsetmiyor. Daha ziyade onun farklı yönlerini anlatıyor ki; ben kendi adıma  Osman   Hamdi Bey'i tanımadığımı öğrenmiş oldum. Çok çalışmış ve aydınlanma düşüncesinin tohumlarını serpmiş bir adam...Gerçekten çok yönlü: Sanat, arkeoloji, müzecilik, resim...Bunun yanı sıra bürokrat...

Yazarın dili sade ve akıcı. Bunun sonucu, kitap gayet sürükleyici. Özellikle ilk sayfalarda akıcılığa kapılıp gidiveriyor, elinden bırakamıyor kitabı insan. Yarıdan sonra tempo hafiften düşüyor. Ancak tavsiye ederim okunmasını...Biraz tarih, biraz kültür, biraz sanat...Aslında kocaman bir hayat...

Keyifli Okumalar... 

2 yorum:

  1. sevgili zeze,
    kitabı ben de okumuştum. ve tabi yazmıştım da:
    http://pinkket.blogspot.com/search/label/emre%20caner
    çok güzel anlatmışsın kitabı..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...